Ludzie od dawna wykorzystywali różnorodne produkty, ażeby móc zapisać na nich różnorodne informacje. Chęć komunikowania się i pozostawienia po sobie śladu, napędzała niekończącą się spiralę pomysłów. Dawniej ludzie zapisując swoje pierwsze słowa, posługiwali się bardzo zróżnicowanymi produktami, pośród których największym zainteresowaniem, z uwagi na dość dobrą dostępność, cieszyło się drewno. Przykładowo, w państwach śródziemnomorskich stosowano liście drzew oliwnych oraz palm jak również kory. Na przestrzeni lat stosowano także wiele innych surowców, wśród których możemy spotkać kamień czy ptasie pióra, jednak prawdziwa rewolucja nadeszła wraz z końcem osiemnastego wieku i odkryciem metalowej stalówki. Tak więc wynalezienie wiecznego pióra miało olbrzymi wpływ na rozwój rynku artykułów piśmienniczych.

Olbrzymie boom, a co za tym idzie błyskawiczny postęp w branży piśmienniczej miało miejsce wraz z pojawieniem się długopisu- , który był prawdziwą rewolucją kulturową. Długopis- przedmiot pierwszej potrzeby? Choć mogłoby się zdawać, że żyjąc w czasach dynamicznie rozwijającej się cyfryzacji, ludzie zapomnieli o czymś tak zwyczajnym jak długopis, tak naprawdę sytuacje życia codziennego udowadniają nam coś zupełnie innego. Niemożliwe jest nie mieć choćby jednej sztuki, która towarzyszy nam w prozaicznych, podstawowych czynnościach. Długopis jest koniecznym przedmiotem w szkole, w pracy czy też w domu. Z jego pomocą możemy porozumiewać się z innymi, przenosząc przeróżne myśli na papier. To właśnie nim podpisujemy zobowiązania, umowy, pakty. I zdaje się, iż żadna technika, żaden komputer czy aplikacja nie jest w stanie wyprzeć naszego poczciwego długopisu. Możemy więc śmiało stwierdzić, że przedmiot ten należy do przedmiotów pierwszej potrzeby, ponieważ prawie niemożliwym jest prowadzenie mieszkania, w którym nie byłoby długopisu! Artykuły piśmiennicze- dochodowy biznes czy też absolutnie chybiona inwestycja? Mając na uwadze cały czas wysoką popularność materiałów piśmienniczych, inwestowanie pieniędzy w tym sektorze to często doskonały pomysł.

Należy pamiętać o tym, iż ten biznes to nie tylko i wyłącznie długopisy, ale także wszelkiego rodzaju zakreślacze, flamastry, itp, co w dużym stopniu ma wpływ na dostępne możliwości naszego rozwoju. Marka zajmująca się produkcją tych materiałów, ma szansę także uatrakcyjnić swoją ofertę, czyniąc ją bardziej unikatową, poprzez spersonalizowanie czy stosowanie ciekawych zdobień. I to właśnie tutaj rodzą się możliwości użycia na przykład wizerunków postaci z bajek, jakie niejednokrotnie powodują, że sprzedaż danego towaru znacząco rośnie. Wydawać by się mogło, iż w danej dziedzinie nie istnieją żadne ograniczenia. Tak zwykły wynalazek jakim jest długopis, oferuje bowiem, właśnie dzięki tej prostocie, bardzo dużo możliwości. Tak de facto jedynym co może stanowić ograniczenie dla producenta są pomysły oraz polityka konkurencji.

Artykuły piśmiennicze są z nami od wielu lat i nie zapowiada się, aby miało się to prędko zmienić. Producenci prześcigający się w wytwarzaniu coraz bardziej efektownych rozwiązań, cały czas dodają smaczku całemu temu przedsięwzięciu.